BPW Iitti

Iitin Liike – Virkanaiset perustettiin 4.11.1952. Eli tämä BPW-Finladin ainoa puhtaasti maaseutuyhdistys on
71-vuotias. Olemme vireä ja aktiivinen yhdistys. Yhdistys koostuu monialaisesta naisverkostosta ja jäsenenä saat verkoston tuen itsellesi sekä pääset tutustumaan eri alan toimijoihin. Kattojärjestömme Suomen liike- ja virkanaisten liitto eli BPW Finland on perustettu vuonna 1946.

Toimintamme koostuu monenlaisesta yhdessä tekemisestä, joiden sisältöön pääset jäsenenä vahvasti vaikuttamaan. Järjestämme mm. ruoka- ja askartelukursseja, mukavaa yhdessäoloa ja rentoutumista. Yksi toimintamme kulmakivistä on kesällä pidettävä Torikahvila, johon kaikki yhdistyksemme jäsenet pääsevät osallistumaan.

Jaamme vuosittain stipendejä lukion ja yläkoulun hyvin menestyneille tyttö-oppilaille.

Käy katsomassa tulevat tapahtumamme tästä

Olemme aktiivisesti mukana myös liiton toiminnassa osallistumalla liiton järjestämiin kokouksiin,
koulutuksiin ja seminaareihin.

Vieraile myös Facebook-sivuillamme

Yhdessä ulkoilu on parasta
Torikahvilassa tavataan

kuvia toimitavuodestamme 2023

IItin liike- ja virkanaiset jatkavat toimintaansa aktiivisesti

Viime vuoden aikana toteutettiin niin uusia kuin perinteisiäkin aktiviteettejä. Vuoden merkittävin tapahtuma oli kuitenkin liiton kaksipäiväinen kokous Radalla Resortissa huhtikuussa. Tapahtuma toi Iittiin runsaasti liike- ja virkanaisia ympäri Suomea ja teki näin osaltaan tunnetuksi Iittiä ja iittiläisiä palveluita. Torikahvila toimintaa jatkettiin edellisten vuosien tapaan kesälauantaisin sekä markkinatiistaisin.  Suunnitteilla on jatkaa kahvilatoimintaa myös tänä kesänä, vaikka toritoiminta ja näin myös kahvilatoiminta on viime vuosina hiljentynyt merkittävästi. Omaksi virkistykseksi toteutettiin vierailuja yhteistyökumppaneiden luona sekä teatteri ja museokäyntejä. Joulukuussa ilahdutettiin Iitin Ehtookodin asukkaita pikkujoulun merkeissä. Stipendejä jaettiin joka keväiseen tapaan koulunsa päättäneille parhaille tyttöoppilaille.

Myös tämä 72. toimintavuotemme on käynnistynyt vilkkaasti. Tammikuussa vierailtiin Anjalankosken teatterissa ja maaliskuussa on suunnitteilla piirakanleivonta-kurssi Perheniemen opistolla.

Yhdistyksen vuosikokouksessa 20.2. jäsenemme kunnanvaltuuston 2. varapuheenjohtaja Minna Lintukangas kävi läpi kunnan ajankohtaisia kuulumisia ja lopuksi hän soitti iltamme teeman mukaan ranskalaisia sävelmiä. Kokouksessa valittiin toimihenkilöt seuraavasti: Annikki Ruokonen toimii puheenjohtajana, hän vastaa myös torikahvilatoiminnasta. Anita Laitinen valittiin varapuheenjohtajaksi. Hallituksen jäseniä ovat Marja Hannikainen (rahastonhoitaja), Anu Purho, Pirjo Hopponen ja Kaija Varima. Hallituksen ulkopuolelta Tuula Laaksonen valittiin sihteeriksi ja Mervi Kuvaja toimii somevastaavana. Toiminnantarkastajaksi valittiin Arja Vilen, varalla Lolita Tuomainen. Vuosikokouksen puheenjohtajana toimi Eila Harve.

Virallisiksi edustajiksi BPW Finlandin vuosikokoukseen Tampereelle 13. – 14.4.2024 valittiin Annikki Ruokonen ja Marja Hannikainen Varalle Arja Vilen ja Anita Laitinen

Kuvia liiton vuosikokouksesta Iitissä Radalla Resortissa

Annikki Ruokonen, puheenjohtaja