EKOPAASTO-haaste

• 18.3.29.4.2024

BPW yhdistykset on haastettu järjestämään jäsenistölle tapahtuma tai projekti liittyen kestävään kehitykseen.

BPW pyrkii edistämään kestävän kehityksen viestiä ja rohkaisemaan naisten yksilöllistä vastuuta ja toimintaa kaikkialla. BPW Green & Sustainable ryhmä tekee oman osansa kiinnittääkseen huomion planeetan kiireellisiin ongelmiin, etsii ratkaisuja tiedottamalla ja tutkimalla yksilön omaa panosta ympäristön hyvinvointiin.

Haasteemme liittyy Suomen evankelis-luterilaisen kirkon EKOPAASTO-hankkeeseen, jossa on mukana mm. Martat.

Koska ruoka on meille kaikille tärkeä, välttämätön ja jokapäiväinen asia, päätimme taas rakentaa haasteen liittyen ruokaan. Kuten tiedämme, kasvisten käytön lisääminen ja lihan kulutuksen vähentäminen pienentävät ympäristökuormaa. Niinpä monet sekasyöjätkin ovat ottaneet kasvisruokapäivän/päiviä viikottaiseen ruokavalioonsa. Joskus ideat loppuvat tai kaipaamme muuten vaan vaihtelua totuttuihin tapoihimme.

Julkaisemme kerran viikossa vähintään yhden hyvän ja helpon kasvisruokareseptin seuraavien viiden viikon aikana eli jatkamme huhtikuun loppupuolelle asti.

Resetit näkyvät alla pdf muodossa

TÄSSÄ HAASTE:

1.      Kokeile jakamaamme ruokareseptiä.

2.     Anna palautetta reseptistä ja haasteesta.

3.     Jaa oma suosikkikasvisreseptisi joko sähköpostilla isotalop@hotmail.com tai alla olevalla lomakkeella.

Nuotiobanaanit
Suklaafudgepatukka

Palautelomake - ekopaasto

Tällä lomakkeella voit antaa palautetta haasteeseen ja jakaa oman reseptisi