Vierailu Nordean Taidesäätiöön

• ke 1.2.2023 klo 1517
  • Nordea, Aleksanterinkatu 36 B

BPW Helsingin jäsenillä on harvinainen tilaisuus tutustua opastetulla vierailulla Nordean Taidesäätiön taiteeseen, arkkitehtuuriin sekä pankkihistoriaan Nordean perinteikkäässä pankkisalissa, Aleksanterinkadulla 36 B, keskiviikkona 1.2.2023 klo 15-17. Tilaisuus on ainutlaatuinen, sillä pankkisali ei ole avoin yleisölle.

Nordean Taidesäätiön kokoelma sisältää lukuisia kansallisesti tunnettuja teoksia ja taidehistoriallisia harvinaisuuksia. Tällä hetkellä kokoelmaan kuuluu runsaat tuhat teosta, joiden tekijöinä on yli 250 suomalaista taiteilijaa. Taidesäätiön kokoelma kattaa ajallisesti kaksi vuosisataa suomalaista kuvataidetta. Säätiön kokoelmaan kuuluu myös runsaasti tunnettuja modernin taiteen teoksia

Yhdistys maksaa opastuksen. Maksimiosallistujamäärä on 25. Tilaisuuteen voi ottaa mukaan myös ystävän.

Ilmoittautumiset vierailulle (myös ystävän osalta) 21.1.2023 mennessä tämän linkin kautta.

Kuva: Nordean Konserniviestintä / Seilo Ristimäki Erinomainen tilaisuus tutustua Nordean Taidesäätiön kokoelmaan Aleksanterinkadulla Nordean vanhan pankkisalin ainutlaatuisessa interiöörissä. Sali on itsessään myös varsinainen taideteos. Rakennus valmistunut 1898, suunnittelijana arkkitehti Gustaf Nyström.