BPW Kouvola

Yhdistyksen lopetuskokouksessa 6.3.2024 hallituksen jäsenet Tuula Rikala, Pirjo Niilo-Rämä, Birgit Koskela ja Mirva Salo

Yhdistyksen esittely

Kouvolan liike- ja virkanaiset RY

Kouvolan liike ja virkanaiset ry on perustettu 10.10.1946 eli samana vuonna kuin valtakunnallinenkin yhdistys.

Jäsenmäärän ja kokouksiin osallistumisen vähennyttyä olemme lopettamassa toimintaamme 78. toimintavuotenamme vuoden 2024 alkupuolella.

Liiton kokous Kouvolassa 2018, Birgit ja Diana
Iltapäivä Kauneusakatemiassa 6.4.2023 Birgit Koskela ja Anni Lapatto

Kouvolan Liike- ja Virkanaiset ry eli BPW Kouvola

Kouvolan liike- ja virkanaiset ry kiittää liittoa sekä kaikkia jäsenyhdistyksiä hyvästä ja vuosikymmeniä kestäneestä yhteistyöstä.

Lämpimät ja suuret kiitokset myös oman yhdistyksen jäsenistölle vuosikymmenien ajalta.

Naisten aseman ja tasa-arvon edistämiseksi olemme yhdessä tehneet monenlaisia toimenpiteitä. Kiitos siitä!

Toivotamme Teille jatkaville yhdistyksille kaikkea hyvää ja voimia yhteisen päämäärän edistämiseen.

--------------------------------------------------

Liike-ja virkanaisten perusajatus on pysynyt kokoajan samana: LIITTO EDISTÄÄ NAISTEN ASEMAA JA TASA-ARVOA YHTEISKUNNASSA JA TYÖELÄMÄSSÄ.

Monenlaisia toimenpiteitä on tehty edellämainitun perusajatuksen toteutumiseksi mutta paljon on vieläkin tehtävää. Meillä Suomessa on naisten ja miesten välinen tasa-arvo paljon pidemmällä kuin monissa muissa maissa, mutta kehtitys tuntuu olevan kovin hidasta.

Naisten palkat ovat edelleen alhaisemmat kuin monien miesten vaikka työ on samaa. Mm.osa-aikatyö ja määräaikaiset työsuhteet ovat usein naisilla yleisempiä kuin miehillä.

Viime vuosikymmeninä saavutettuja toimenpiteitä on mm. naisten pääsy armeijaan, naisten vihkiminen papeiksi, eri yhtiöiden hallituksiin on nimitetty naisia ja tätä tuleekin myös jatkossa edistää.

Yhdistys tarjoaa:

• monialaista verkottumista
  • yhteisöllisyyttä
  • dynaamisuutta
  • tasa-arvoa
  • uudistuvaa rohkeutta

Jäsenyytesi mahdollistaa:

• Toimivan ja näkyvän alueen naisverkoston
  • Koulutustilaisuuksia ja verkottavia tapahtumia
  • Verkostomatkoja koti- ja ulkomailla
  • Osallistumisen kansainvälisen BPW-liiton toimintaan

Tervetuloa moninaiseen ja monialaiseen naisverkostoon mukaan! .

Hallitus 2023

Birgit Koskela pj

Tuula Rikala varapj

Mirva Salo rahastonhoitaja-sihteeri

Kirsi Kemppinen

Pirjo Niilo-Rämä, viestintä

Kevätrevyy Kouvolan Teatterissa 28.4.2023

Varainhankintaa

Arvanmyynnin, jäsenmaksujen ja avustusten kautta hankimme varoja toimintamme tueksi.

Pirjo ja Tuula Litviikkimarkkinoilla 2022 arpoja myymässä

BPW Finland -liiton vuosikokoustapahtumaa isännöi 22.-23.4.2023 BPW Iitti. Meiltä Kouvolasta oli mukana Tuula Rikala.